čtvrtek 13. října 2016

Druhé kolo

Do druhého kola podpořím kandidáta Duška, navzdory koblihám, které babišovci rozdávali.

Proč navzdory?

Protože mám ten dojem, že to rozdávání koblih je už docela zprofanované, a že může část potenciálních voličů odradit, případně přimět k tomu, aby zůstali doma.
Považuji za možné, že babišovci poněkud nezvládli přípravu svých aktivistů, kteří tu koblihu společně s Duškovým letákem docela lidem na zastávce MHD vnucovali. Asi bych daleko spíš akceptoval postup, při němž by mi byl nabídnut leták a pokud bych si jej vzal, tak by mi dodatečně byla nabídnuta kobliha.

Proč podpořím

Do druhého kola postoupili Dušek za ANO a Juránek za KDU-ČSL.
I při zcela absolutním odhlédnutí od osob obou kandidátů považuji KDU-ČSL za natolik velké zlo, že proti ní podpořím kohokoli (přiznám se, že bych proti nim podpořil i Vandase, někoho z komunistů nebo třeba Sládka).
Jistěže u mě mají vroubek v souvislosti s procpáním církevních "restitucí", které těmto v podstatě zločineckým organizacím přikleply stovky milionů, mimo jiné i z mé kapsy. Samozřejmě se na tom podílejí i výroky jejich představitelů a osobností k nim se hlásících, kteří suverénně prohlašují ateisticky orientované osoby za "lidi amorální", případně rovnou "potenciální zločince".
Byť realitou je pravý opak, existují psychologicko - kriminalistické studie, které jednoznačně ukazují vyšší ochotu páchat zločiny a vyšší stupeň pohotovosti k takovému jednání právě u osob věřících. A existují kriminalistické statistiky, které jednoznačně dokládají pozitivní korelaci mezi mírou religiozity obyvatelstva a mírou zločinnosti. Přičemž nejde jen o (mnohdy více či méně problematické) srovnávání mezi státy, ale i o srovnání (tam, kde to jde a má to význam) religioznějších a méně religiozních regionů uvnitř jednoho státu (při nichž odpadá řada rušivých faktorů, jaké se potenciálně uplatňují u toho mezinárodního srovnání).
Ono je to v podstatě logické: pokud k "vyřešení" zločinu stačí pár modliteb a pár drobných do kostelní pokladničky, a je to smazané a žádné svědomí pachatele tížit nemusí, tak asi bude ochota páchat předem promyšlené a připravené zločiny, za jaké by ateistu tížilo svědomí po celý zbytek života, daleko vyšší. A vzhledem k vycepovanosti věřící populace ve smyslu "nemysli a poslouchej svou autoritu" bude i daleko vyšší ochota páchat zločiny někým "shora" nařízené, ať už to bude nadřízený legální (typu představeného v zaměstnání, velitele ve vojenské nebo policejní (apod.) organizaci), nebo nelegální (vůdce zločinecké skupiny). A na té vycepovanosti k bezduché víře v autority a podřízení se jim je, pochopitelně, založeno celé křesťanství a jeho šíření, už proto, že dogmata tohoto náboženství jinak než bezduchým papouškováním zjevných nesmyslů a podřízenostíposluchačů vůči předříkávačům  šířit, na straně jedné, a přijmout, na straně druhé, nelze.
Čímž není dotčen fakt, že náboženství nemůže být dobrou berličkou v situacích nezaviněných průšvihů typu "proč jsem tenkrát jel z domu do práce jinudy než obvykle?, to by mi to děcko pod auto neskočilo".

Z historie v kraji

Pamatuji velice dobře (a už jsem to kdysi zde na blogu zmiňoval 26. 5. t.r.), jak před porodnicí na Obilním trhu několik let vydávalo křesanské skřeky vyšinuté individuum s křížem, údajně bojující proti potratům. Trvalo celá léta, než se tato kauza obtěžování pacientek a personálu dostala do fáze soudního nekompromisního a policejně vymahatelného zákazu.
Při tehdy jsem zmiňoval, že v tomto (ale i jiných případech) náboženských a dalších podobných bezduchých fanatiků, odmítajících se chovat podle zákonů, protože oni mají "svoje, a vyšší", ukazuje demokracie svou relativní nepružnost a neakceschopnost v porovnání s totalitními státy. Ty by byly s to celou věc vyřešit do 24 hodin (včetně předlistopadového režimu). K tomu se ještě jistě může přidat skutečnost, že takovýto extrémista může být v rámci demokracie legálními i ilegálními (a v celé škále odstínů šedi mezi nimi, bohatší než ve známém filmu) prostředky podporován a finální a státní mocí vymahatelné rozhodnutí zdržováno.
Shodou okolností (jistě zcela "náhodnou") přesmyk peripetií kolem tohoto individua do účinného a vymahatelného zákazu vpadl do doby, kdy Juránka na postu krajského hejtmana vystřídal sociální demokrat Hašek. Což pochopitelně vyvolává řadu temných, byť neprůkazných podezření, nicméně pro politiky platí nikoli presumpce neviny, ale presumpce viny.
Ať už ten konkrétní čas byla náhoda či ne, závěrem z toho musí být podezření, že za křesanského vedení vládla v kraji atmosféra tomuto obtěžujícímu individuu napomáhající. Konec konců, vedení kraje podporovalo i jiné, křesťanství celé společnosti vnucující, aktivity. Včetně církví vyhlášeného programu "reevangelizace" populace.

Jinými slovy, když vidím ANO, tak ani nežvýkám nadšením koberec, ba ani nehýkám blažeností, ale v porovnání s KDU - ČSL je to prostě "zlatá" strana.

2 komentáře:

  1. Jenom pozor, aby se fanatický ateismus nedostal do stejné roviny jako "křesanští" fanatici. Osobně bych varoval spíš před fanatismem jakéhokoliv druhu. Vegani jsou snad stejně nebezpeční. [;>)

    P.S.: Toho "věrozvěsta" v Brně jsem svého času sledoval a nestačil jsem se divit nad bezmocností institucí, které mají za úkol dodržovat alespoň zdání pořádku a normality. Kdyby tam pobíhal s křížem hákovým, byl by patrně umravněn za několik desítek minut.

    OdpovědětVymazat
  2. TAK JAK? Znáte "toho" Duška osobně? Já ano, není to jednoduché, poznal jsem jej z té ..........stránky. Nic na plat, plakát snese vše.
    4P

    OdpovědětVymazat